Saturday, August 29, 2020

Cerita Hantu - Kunchi Yang Hilang

Selamat Tengah Malam

- Nama saya Tina. Saya ingin menceritakan pengalaman saya yang berlaku

dalam tahun lepas di salah sebuah tandas pada loka meletak kereta

Kompleks Kargo Changi.

Kisahnya bermula begini... Saya bertugas pada Kompleks Kargo Changi.

Saya habis bertugas kurang lebih jam 11 malam. Seperti biasa, suami aku

akan menjemput saya pulang dengan menunggang motosikalnya. Nak

dijadikan cerita, jika keluar menurut bangunan itu, saya rasa nir

tahan hendak membuang air mini . Kerana nir boleh tahan, suami saya

membawa aku ke tandas berhampiran iaitu di loka meletak kereta *.

Apabila terselesaikan membuang air mini , aku dan suami pergi ke motosikal

buat pulang. Tiba sahaja pada depan motosikal, suami aku pun menyeluk

koceknya untuk mengeluarkan kunci motosikal. Tiba-datang suami saya

tanya sama terdapat saya ada simpan kunci atau tidak, karena kunci tidak ada

pada dalam kocek suami. Saya memberitahu suami kunci nir terdapat dalam

aku .

Suami dan saya pun cuba mencari kunci pada sekeliling daerah yg kami

lalui untuk ke tandas. Mana tahu kunci tercicir. Hampir setengah jam

aku & suami mencari namun tidak terjumpa kunci motor. Saya &

suami rasa tidak sedap kerana bulu roma kami mula meremang dan hairan

macamana kunci pada dalam kocek boleh hilang. Lalu suami menyuruh aku

cuba menyeluk kocek seluar suami buat pastikan kunci motor ada pada

kocek, namun masih juga tiada di pada kocek suami.

Suami menyuruh saya hening lalu dia pun membaca surah-surah yang

patut. Selesai sahaja membaca, suami cuba sekali lagi menyeluk

koceknya. Hairannya kunci motosikal itu boleh berada di dalam kocek

suami. Dengan nir membuang masa, suami menghidupkan enjin motosikal

lalu kami terus tersebar berdasarkan tempat itu. Kami nir terus pulang malah

kami berhenti di kedai kopi berhampiran untuk menenangkan hati &

perasaan.

Semenjak kejadian itu, nir tahan buat ke tandas macamanapun, aku

& suami nir akan ke tandas itu lagi, kerana kami bisa memahami di

kawasan situ merupakan tempat orang-orang India membuang abu orang mangkat .

No comments:

Post a Comment

Home Furniture Store