Pages

Tuesday, July 20, 2021

Bathari Durga (Bahasa Jawa dan Indonesia)

Bathari Durga iku mula bukane duwe jeneng Dewi Pramuni kang sulistya ing rupa. Dewi Pramuni mendhem rasa tresna marang panguwasa tribuwana, yaiku Bathara Guru.

 Bathari Durga iku mula bukane duwe jeneng Dewi Pramuni kang sulistya ing rupa Bathari Durga (Bahasa Jawa dan Indonesia)

Batari durga pada awalnya memiliki nama dewi pramuni yang sangat manis. Dewi pramuni mempunyai rasa cinta pada penguasa 3 global yaitu bhatara guru.

Kanggo nggayuh ketemune rasa tresnane marang Bathara Pengajar, sawijining dina Dewi Pramuni tapa brata. Sawise nemoni maneka rupa pacoban lan godhan, wusanane katekan Bathara Guru, Dewi Umayi lan Bathara Kala.

Buat mendapatkan keinginanya bercinta dengan bhatara guru, suatu hari dewi pramuni melakukan tapa. Selesainya menemui poly macam godaan ahirnya kedatangan bhatara pengajar dewi umayi dan bhatara kala.

Ing wawanrembug antarane Bathara Guru lan Dewi Pramuni, adhedhasar andharan ing Kitab Purwacarita, kaya kang kapethik ing buku Ensiklopedi Wayang Purwa, weton Balai Pustaka, Bathara Pengajar gelem nyembadani pepenginane Dewi Pramuni kang pengin dadi prameswarine.

Dalam pembicaraan antara bhatara pengajar dan dewi pramuni dari cerita yang dipetik dalam buku ensiklopedia wayang purwa keluaran balai pustaka, bhatara pengajar mau mengabulkan cita-cita dewi pramuni yang ingin menjadi permaisurinya.

Ananging ora kabul sakabehe, amarga mung tata lair wae sing sanggup dadi prameswarine Bathara Guru. Dene jiwane ora mampu dadi prameswarine panguwasa tribuwana iku.

Tapi tidak terjadi semuanya karena dari fisik saja yg sanggup sebagai permaisurinya betara guru. Sedangkan jiwanya tidak bisa menjadi permaisuri penguasa 3 dunia tadi.

Amarga kasektene Bathara Pengajar, Dewi Umayi lan Dewi Pramuni banjur ijolan raga. Jiwane Dewi Umayi manjing ing ragane Dewi Pramuni, lan suwalike jiwane Dewi Pramuni manjing ing ragane Dewi Umayi kang arupa raseksi.

Lantaran kesaktian bhatara pengajar, dewi umayi dan dewi pramuni kemudian bertukar raga. Jiwanya dewi umayi berdiam di raga dewi pramuni dan sebaliknya jiwa dewi pramuni berdiam di raganya dewi umayi yang berupa raksesa perempuan .

Adhedhasar andharan ing buku Ensiklopedi Wayang Purwa, weton Balai Pustaka, Dewi Pramuni (jiwane Dewi Pramuni kang manjing ing ragane raseksi Dewi Umayi sabanjure antuk jejuluk Bathari Durga kang tegese kuciwa, ala, ora nyenengake. Lan sabanjure Dewi Durga dipacangake kalawan Bathara Kala.

Berdasarkan goresan pena pada buku ensiklopedia wayang balaipustaka dewi pramuni (jiwa dewi pramuni yang ada dlm raga super besar betina dewi umayi selanjutnya mendapat julukan bhatara durga yg merupakan kecewa tidak baik & tidak menyenangkan. Dan lalu batari durga di pasangkan dengan bhatara kala

Lan wiwit wektu iku, Bathari Durga disembah dening para kang ngrasuk kepercayaan Durga. Bathari Durga katetepake dumunung ing kayangan Krendayana. Kayangan iku sabanjure kondhang sinebut pasetran Gandamayit/Ganda Umayi.

Dans ejak waktu itu bhatari durga disembah oleh mereka yg menganut kepercayaan durga. Bhatari durga ditetepkan bertempat tinggal pada krendayana. Kayangan itu selanjutnya lebih terkenal menggunakan sebutan pasetran ganda mayit/ganda umayi.

Bathari Durga antuk jejibahan nguwasani para gandarwa, setan lan titah datan kasat mata liyane kang asipat durangkara. Ing jagad pewayangan, wandane Bathari Durga iku arupa Rangkung.

Bhatari durga menerima tugas menguasai genderuwo, setan & mahluk yang nir bisa dicermati lainya yg bersipat buruk. Dalam jagad pewayangan bentuk bhatari durga berupa rangkung?(maaf ga ngerti aku makna rangkung)

Dene Dewi Umayi (jiwane Dewi Umayi kang manjing ing ragane Dewi Pramuni) iku watake sabar, rasa pangrasane alus sarta landhep, adil, wani mbelani bebener, tanggung jawab, bekti mring sisihane lan gemati marang anak turune.

Sedangkan dewi umayi (jiwanya dewi umayi yang berada pada raga dewi pramuni)itu berwatak sabar, sipatnya halus & tajam mata bhatinya, adil dan berani membela yang benar, bertanggung jawab & berbahkti pada suaminya & sangat sayang pada anak keturunanya.[/b]

Ing lakon carangan Sudamala, Bathari Durga antuk ruwat lan bisa luwar saka wujud raseksine dening Sahadewa. Bathari Durga sabanjure palakrama kalawan Bathara Kala lan peputra Dewasrani.

Pada lekom karangan sudamala bhatari durga dapat ruwat & bisa keluar dr wujud raksasa nya sang bantuan sadewa. Bahatari durga lalu kimpoi menggunakan bhatara kala dan mempunyai putra bernama yang kuasa srani

Ing jagad pedhalangan, Dewasrani iku putrane Bathari Durga lan Bathara Guru. Bathari Durga duwe hak paring bebana marang sapa wae kang nyembah dheweke.

Dlm jagad pedalangan dewa srani itu putra batari durga menggunakan batara pengajar. Batara durga punya hak memberi pembalasan pada siapa saja yg menyembah dirinya

Ing lakon Sumbadra Larung, Bathari Durga paring pangestu marang pepenginane Burisrawa kanggo nresnani Dewi Sumbadra. Ing lakon Pancawala Lena, Bathari Durga mbiyantu Leksmana Mandrakumara, pangeran pati ing Astina, lan paring pangestu marang pepenginane Leksmana kang arep nglamar Dewi Pergiwati, putrane putri Arjuna.

Pada lakon sumbadra larung bhatara durga memberi restu dalam impian burisrawa buat menyayangi dewi sumbadra. Pada lakon pancawala lena batari durga membantu lesmana mandrakumara putra mahkota menurut hastina. & jua memberi restu pada cita-cita leksamana yang mau melamar dewi pergiwati, putri menurut arjuna

Dene ing lakon Wahyu Cakraningrat, Bathari Durga paring bebana marang Samba, putrane Sri Kresna, lan paring pangestu mring gegayuhane kanggo ngrebut Wahyu Cakraningrat. Sapa kang kasil ngrengkuh Wahyu Cakraningrat pinitaya bakal dadi raja gung binathara.

Dalam lekon wahyu cakraningrat batari durga memberikan restu dalam samba putranya sri kresna, dan memberikan restu kepada keinginannya buat merebut wahyu cakraningrat. Siapa yg berhasil merebut wahyu cakraningrat akan dipercaya menjadi raja agung di global.

Ananging ing telung kedadeyan iku, kabeh ora ana kang sanggup kasembadan pepenginane. Kabeh gegayuhane para satriya ing telu kedadeyan iku padha cabar. Iku amarga pepesthen tumrap sipat jiwane kang adoh saka sing dipengini.

Tapi dalam ke tiga kejadian itu. Semua tidak terdapat yang sanggup kejadian keinginanya. Seluruh cita-cita para satria pada tiga peristiwa itu dalam batal. Lantaran kepastian menurut sipat jiwanya yg jauh berdasarkan yang diinginkanya.

No comments:

Post a Comment